תהליך המיון הטוב ביותר שעברתי (או שלא)

לפני שנים רבות . עת הייתי צעיר וחוצפן התפרסמה מודעת דרושים – " חברת SAP מחפשת חיילים לסיירת JAVA עולמית ". אני הייתי בעל חצי שנה ניסיון בלבד והחלטתי לקפוץ מעל הפופיק ולהציע את מועמדותי . תהליך הסינון כלל מספר שלבים , בהם מבחן בכתב שהקיף נושאים רבים , כולל שאלות ארכיטקטורה וDESIGN , מספר ראיונות , חידות...
נתחיל מהסוף – לא התקבלתי.
עכשיו אחרי שהשבענו את הסקרנות אפשר לספר על החלק , שלדעתי מקנה לתהליך זה את התואר – התהליך התקף ביותר (שימו לב הוא תקף מאוד עבור המשרה הספציפית הזאת, ולא יהיה תקף עבור משרות אחרות).

 באחד השלבים קבלתי לידי מחשב " עירום " (ללא אינטרנט) עם סביבת פיתוח של SAP PORTAL. סביבת הפיתוח כללה קבצי עזרה ואני נדרשתי ללא ידע מוקדם בפתוח SAP PORTAL לפתח PORTAL שמכיל כפתור שמבצע פעולה מסוימת. לצורך זה הוקצב זמן של שעה וחצי.

האם זהו מבחן נכון לכל משרת תכנות? – ממש לא

בואו נסתכל על מאפיינים שהיו במבחן:
זמן
אמנם כולנו חיים על " המיתולוגיה " של לחץ זמן בהייטק .למה מיתולוגיה – כי רוב הזמן אנחנו לא נמצאים בפיקים ואם באמת נמדוד את השעות ולא את התחושות נראה שרוב הזמן העבודה אינו בלחץ של סדנת זיעה בסין. אמנם זמן הוא ערך מקודש, אך כל עוד אנחנו לא בקיצוניות , אלא באמצע יש לנו מספיק זמן לתוכנה.
ספציפית למשרה הזאת - כן נדרש זמן בצורה קיצונית כמו שהוצג בתרגיל , שכן במשרה זאת נדרש לשבת עם לקוחות בסביבה שלהם בזמן לחוץ, ללמוד מהר את הסביבה ולתת תשובות.

אינטרנט
 בפועל תמיד יהיה לנו אינטרנט ולכן אין לנו צורך להקשות על המועמד ולנתק לו את האינטרנט ולכן זה אינו נכון לשאר המשרות, בעוד במשרה הספציפית זה אכן נכון כי עלינו לבדוק את יכולת ההתמצאות שלו בסביבות לא מתועדות.

למידה של דבר חדש
האם כל המתכנתים צריכים את היכולת ללמוד סביבה טכנולוגית חדשה (כל המתכנתים נדרשים ליכולת למידה כלשהי, אבל יכולת למידה טכנולוגית אינה מעידה על יכולת למידה עסקית, שהיא יותר נדרשת עבור מתכנתים ברוב התפקידים), לדעתי התשובה היא לא. רוב המתכנתים עובדים בסביבה יציבה שכמעט ולא משתנה טכנולוגית וכאשר נדרש שינוי טכנולוגי כלשהו , אזי הוא מובל על ידי מספר מתכנתים מצומצם , אשר יותר מוכשר לזה.
שוב אני מזכיר את הפתגם הסיני - " עדיף להיות בריא ועשיר מעני וחולה ". ברור כי נעדיף גם וגם וגם, אך במציאות לרוב לא נמצא גם וגם וגם ולכן עלינו לתעדף את התכונות אותן אנחנו מחפשים.

מבחן נוסף מעניין שהיה שם היה מבחן בו נדרשת לקרוא מאמר באנגלית ותוך שעה להכין ממנו מצגת ולהסביר עליו לנוכחים , שוב אנו רואים כי מישהו השקיע מחשבה על תקפות עבור אותה משרה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה