אז איך אתה מארגן את המידע שלך?

אחד הדברים שאני אישית כל כך אוהב בעבודת התכנות הוא היכולת בכל יום להפעיל את הקרום הלבן שנמצא מעל הכתפיים.
אף על מי שאנחנו רק מזכירות מתוחכמות (מבלי להעליב את אוכלוסיית המזכירות), וכל מה שאנחנו צריכים זה לקחת מילים אנושיות ולהפוך אותם למילים ב- Java/ C ... עדיין בכל יום אנו מתמודדים עם קשיים, עם בעיות , ועם הצורך לפתור את הבעיות.
למרות שאנחנו כבר שנים בתחום עדיין בכל יום אנחנו נתקלים בדברים חדשים הן בצורה פסיבית דרך בעיות שניצבות בפנינו ועלינו לפתור אותן והן בצורה אקטיבית דרך קריאה של חומר שמוביל לעוד חומר...

מידע קיים בעולם בצורה כמעט אינסופית. החכמה היא כיצד אנחנו לוקחים את המידע שעובר דרכנו כל יום והופכים אותו לידע הפרטי שלנו בצורה המיטבית.
כיצד אנחנו מנהלים את אותו ידע , כדי שבפעם הבאה כשנצטרך אותו לא נגרד בראש עד כדי דימום כדי להיזכר כיצד פתרנו את הבעיה הזאת.
כיצד נוכל להיות בטוחים שבפעם הבאה שנלך לתכנן מודול מסוים נוכל כבר מראש לדעת את כל הכשלים שנפלנו בהם בפעם הקודמת ולא ליפול בהם שוב.
כמה פעמים חיפשתם כיצד עושים sibling xpath ?
כמה פעמים חיפשתם כל מיני regullar expresssions... ?
כמה פעמים חיפשתם דיון מסוים שהתנהל סביב מודול X ?
אפילו בחיים הפרטיים שלכם תחשבו כמה פעמים ניסיתם להיזכר בדברים מסוימים - כמו מתכון שנתקלתם בו, או מתכון ששיפרתם עם הזמן, דרך נסתרת למפל...


עד לפני כשנה ניהלתי את הידע הפרטי שלי דרך outlook . היתרון בoutlook הוא שניתן לייצר בו תיקיות ותתי תיקיות, חיפוש, עריכה (גם מייל קיים ניתן לעריכה), והצמדה של כל סוג קובץ.

החזקתי מספר תיקיות ראשיות:
Personal, Comapny,Proffesional

כאשר כל תיקיה מחולקת למספר רב של תיקיות על פי נושאים שונים.
כל מייל שהגיע אל ה- inbox טופל במיידי או על ידי משיכתו לתת תיקיה הרלוונטית , או השמתו בתיקיה צדדית לטיפול או טיפול במיידי ומחיקה.
בנוסף כאשר נוסף לי ידע חדש בתחום כלשהו פתחתי מייל חדש , שפכתי לתוכו את הידע וגררתי את המייל לתת התיקייה המתאימה.


קיימים מספר חסרונות לשימוש בoutlook לניהול ידע.
1. קטלוג בשיטה ההיררכית - ישנם דיונים רבים בנושא על דרכים לניהול ידע. אני לא אכנס לדיון . רק אוסיף שאני אישית מעדיף את שיטת ה- " tag " . בשיטה זאת ניתן לשייך מידע לטאגים מרובים ולא להיות מוגבל להיררכיה ספציפית, מה שמאוד מגביל במידע מקצועי.
2. גישה מרחוק - רוב המעסיקים יגבילו את תיבת הדואר שלכם בגודל ולכן את כל ניהול המידע תצטרכו לעשות בתיקיות הפרטיות של הoutlook . תיקיות אלו לא מגובות ולא ניתנות לגישה מרחוק. קצת מאכזב לחשוב על זה שאתם בדיוק בדרך למפל הנסתר שלכם בצפון , מאחוריכם שיירת חברים , אבל שכחתם פניה ואין לכם גישה מהנייד אל ניהול הידע שלכם.
3. מערכת הפעלה - כמובן שבמידה ואינכם מפתחים בwindows , אז outlook אינו רלוונטי עבורכם.

לאור המגבלות לעיל חיפשתי כלי שייתן לי מענה עבור הבעיות הנזכרות למעלה. 
חיפשתי ומצאתי - evernote . הכלי נותן אפשרות " ללכוד " הכל. ללכוד כל רעיון או מידע שיש לכם בכל צורה שהיא.
ישנה אפשרות להקליט וידאו או אודיו או להעתיק או צילומים או כל סוג קובץ אחר.
הקטלוג נעשה באמצעות טאגיות וניתן לגשת אל המידע מכל מקום. ישנה אפליקציה ייעודית לאנדרואיד , ווינדוס, ios , וכמובן גם ניתן לגשת דרך ה-web.
הכלי כמובן גם מאפשר חיפוש וכן קיימים הרבה פלאגינים שנותנים אפשרויות מרובות כמו בלחיצת עכבר ללכוד דף אינטרנט , בתור תמונה או טקסט או url.



בנוסף לכלי יש עוד מגוון יכולות מדהימות , כמו ניהול משימות , שיתוף ידע עם עמיתים, שליחת מייל ...
אתם מוזמנים לגלות אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה