הפתעות

פילוסופים עוסקים רבות בטעם החיים, מה מניע אנשים לחיות?
פסיכולוגים גם כן הצטרפו למירוץ, קואצרים כמובן, ובכלל תעשייה שלמה קמה סביב המניע לחיים.

ובכן, אני רוצה להציג עמדה טיפה שונה - הפתעות .

נניח שבחיים לא צפויים שום הפתעות, כמו תוכנית בערוץ 1 או כמו טלנבולה בערוץ ויוה. ראית פרק אחד אתה כבר יודע איך יראה פרק 1031.
אנשים היו נשאלים בראיונות את שאלת חיזוי העתיד ( איפה תהיה עוד 5 שנים ? ) והיו יכולים לענות בדקויות מפורטות - אני אשב על הכסא שלך , אלבש חולצת פלנל ( כן כן הדברים האלה הולכים לחזור ולהיות הלהיט החם ) ואוכל פיתה עם שווארמה עם 4 חמוצים וטחינה שתשפך על החולצה .
הפסיכולוג המטומטם שניסה לחפור שעות על מקור הדיכאון של הבחור ובשביל זה חזר 40 שנה אחורה, לא יכל לחזור 40 דקות אחורה ולהבין שהכתם של הטחינה הוא המקור , במיוחד לאור העובדה שהבחור יודע שרק עוד שנה ו3 חודשים מהיום בפרק ה-987 של אודטה היא תתן טיפ להורדת כתם טחינה מחולצת פלנל, מה שמשום מה נעלם ממנו זה שכמובן שהטיפ לא יעזור , המוני צופים נזעמים יעטו על אולפני ערוץ 10 ( כן, הוא יהיה קיים אז ) וידרשו את ראשה של אודטה. 

בדייט הראשון היית פוגש בחורה מקסימה וישר היית פותח עליה בצעקות - יוסי!!!!!!, דווקא את יוסי מכולם!!!!!(ובאמת למה יוסי??? איך בחורה יכולה להימשך לבחור עם שם כזה ). את השיער כמובן לא היית תולש , כי היה לך ברור שעוד שנה הוא נעלם.

אז איזה מין צורה זה לחיות ככה שהכל ידוע?
אדם עוסק באותה עבודה, אותה סביבה , אותם הרגלים, מה מעודד אותו אם ידע שזה מה שהולך להיות שנה הבאה ועוד 40 שנה.
מעודד אותו לדמיין הפתעה בעתיד. החלפת עבודה, לוטו, מכון כושר... בסופו של דבר העתיד יהיה כמו ההווה , אבל ההווה נותן כח להווה בשל היכולת לדמיין עתיד אחר. עתיד של התפתחות, שינוי, הפתעות.

פרדוקס בוחן הפתע-:

מורה אחד הודיע לתלמידיו: בשבוע הבא יהיה בוחן פתע, זאת אומרת, אתם תבואו בבוקר ולא תדעו שיש היום בוחן, ולפתע יהיה בוחן.
אחד התלמידים עשה חשבון: הבוחן לא יכול להתקיים ביום שישי, שהרי אם המורה יחליט לקיימו ביום שישי, אזי כבר כשיגיע יום חמישי אחה"צ כולם ידעו שהבוחן יהיה מחר, וזה לא יהיה פתע. לכן, יום שישי אינו בכלל האפשרויות.
הוא המשיך הלאה: נשארו חמישה ימים. יום חמישי ג"כ לא יכול לבוא בחשבון (שהרי אם המורה ידחה עד אז, זה כבר לא יהיה פתע, כי ביום רביעי אחה"צ כולם ידעו שהמבחן יהיה ביום חמישי, הרי כבר אמרנו שיום שישי לא יכול להיות).
כך נשארו ארבעה ימים, וכך הלאה וכך הלאה עד שיצא לו לפי החשבון, שבוחן הפתע לא יכול להתקיים בשום יום!


ובכל זאת עדיין יש הפתעה.

אז מה הביא אותי לכתוב את כל זה ? גרגר חומוס.
פיצחתי לי גרעינים שחורים בכמות מהשקית, ולפתע צץ לו גרגר חומוס קטן. איזה תחושה נפלאה הייתה להיות מופתע על ידי אותו גרגר.
לא תכננתי בשנה הקרובה לאכול גרגר חומוס ( מסיבות משפחתיות ). לא רכשתי גרגר חומוס והנה באמצע פיצוח שבלוני של גרעינים , בו גרעין אחד דומה למישנהו (חוץ מהרקוב המעפאן שבאופן עקבי מגיע אחת ל27), הפתעה - גרגר חומוס.
אלה חיים עם הפתעות!!!!!

מעניין מה אני אקבל בשקית הפיצוחים הבאה.
וקינדר - אתם ממש לא הפתעה. ברור שבביצה הבאה נקבל אותו דבר כמו הביצה הקומת. אוסף של חלקים מפלסטיק שלא יוצרים כלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה