יהודים ועסקים

רוח חזקה של עזרה לזולת נישבה בתוכי והחלטתי שהעזרה הכי אלטרואיסטית היא בדמותה של עזרה לאדם שלא יוכל להחזיר לך טובה, ומה יותר מדמה אדם כזה אם לא אדם זקן שגר רחוק וגם זכרונו לא משהו.
משהושמו הקריטריונים לאובייקט העזרה, המחשב ענה תשובה פשוטה וברורה – האיש הוא – רוברט אלן צימרמן או כפי שאחרים מכירים אותו בשמו השני – בוב דילן.
כרטיסים לא היו לי וההופעה כבר קרבה להתחיל לכן החלטתי להיעזר באנשים הטובים באמצע הדרך , להלן ספסרים.
כשקרבנו לרחבה הציעו מספר אנשים עזרה ואני שחונכתי מבית אבי שדילים הם אחת מאושיות היקום התהלכתי אחריהם בעיניים בורקות בזמן ששותפי להופעה הלך לו ונעמד כאחרון האנשים בתור לקופות.
הספסר אותו נכנה ספי ראה את אהבתי לדילים והציע כרטיס של 450 ₪ במחיר של 350 ₪. אמנם תכננו להתקמצן על ההופעה ולהשקיע את המינימום (קרי 250 ₪ ), אבל איך אמרו חכמינו – דיל שבא לידך אל תחמיצנו ואכן מי אני שאחמיץ.
החבר כבר הגיע לקדמת התור וכבר בא להושיט את הכסף למוכר עד שצעקה עצומה חתכה את האוויר  - יאיר עזוב הכול , יש לנו דיל!!!.
יאיר עזב והגיע לספסר שהוליך אותנו אחר כבוד לכניסת " הדיל " שלנו.
יאיר שלא ינק מאותו בית מדרש של דילים כמוני התחיל להמטיר שאלות על ספי – מה המחיר שכתוב על הכרטיס? איך נהיה בטוחים שלא זיוף ? ... ספי ענה שהמחיר שכתוב על הכרטיס הוא 0 כי זה כרטיס הזמנה . אותי זה הרגיע ושמחתי בחלקי על הדיל.
כשקרבנו לכניסה, ביקש ספי שנחכה 2 דקות עד שהחבר שלו יביא את הכרטיסים.
יאיר המשיך להציק וביקש שהמחיר יהיה 300 כי זה מה שחשב שהמחיר. לשמחתי ספי הסכים וככה המשיכה לה האידיליה ביני לבין הדיל.
כשהגיע החבר של ספי עם הכרטיסים , יאיר שוב המשיך לחרב את האווירה ולהיות קטנוני וטען כי המחיר שמופיע על הכרטיס הוא 250 ₪, אז למה שנשלם 300 ₪. אני שכבר הייתה קיימת אהבה עיוורת ביני לבין הדיל השתכנעתי מהסברו של ספי – כי הכרטיס נקנה בהנחת נקודות ולכן למרות שמחיר הכניסה 450 המחיר על הכרטיס הוא 250.
בשלב הזה יאיר הפסיק להיות קטנוני והחליט לחזל"ש את " הדיל ".
חזרנו לתור. ואז הכול הובן.התהליך היה כזה:
ספי עומד בקדמת הבאים לקופות . לוכד לו מעוניינים בדילים עוד בטרם יגיעו לקופות, ומנסה למכור לבאים דיל של 450 במחיר של 350. ברגע שתפס כאלה הוא מסמן לחברו שמיד נדחף לקדמת התור וקונה כרטיסים  ישירות מהקופאי במחיר של 250 ₪  ולו רק נשאר למסור אותם לפראיירים שקנו אותם ב350. שתי דקות אחר כך גם אנחנו יכולנו לקנות ישירות מהקופאי כרטיסים שעולים 250 ₪ במחיר של 250 ₪.

ונסיים בבדיחה עתיקה על איך יהודי עושה עסקים:
איש עסקים חכם פנה לבנו הצעיר ואמר לו: "בני, אני רוצה שתינשא למישהי שאני אכיר לך."
הבן: "לא תודה אבא. אני מעדיף לבחור את רעייתי לעתיד לבדי."
האב: "ומה אם אומר לך שמדובר בבתו של ביל גייטס?"
הבן: "זה כבר סיפור אחר..."
למחרת פנה האב לביל גייטס ואמר לו: "ביל, יש לי חתן להציע בת שלך."
ביל גייטס: "לא תודה, בתי צעירה מכדי להתחתן."
האב: "ומה אם אומר לך שמדובר בבחור צעיר שמשמש כסגן נשיא הבנק העולמי?"
ביל גייטס: "זה כבר סיפור אחר..."
המשיך האב ופנה לנשיא הבנק העולמי ואמר לו: "יש לי עבורך בחור צעיר למשרת סגן נשיא."
נשיא הבנק העולמי: "תודה, אבל גם כך יש לי יותר סגנים משאני צריך."
האב: "ומה אם אומר לך שמדובר בחתנו של ביל גייטס?"
נשיא הבנק העולמי: "זה כבר סיפור אחר..."

2 תגובות:

  1. קראתי חלק מהדברים שכתבת (למה רק חלק? כי לא הכל היה מעניין) והיה די מצחיק. הרשה לי לתת לך כמה טיפים לחיים (אני מרגישה שאנחנו מספיק קרובים כדי שאוכל להרגיש חופשי לתת לך עצות אחרי שקראתי את המחשבות שלך):
    1. יהודים ועסקים – תשתדל להיות פחות קמצן. על קמצנות צריך לקבל עונש, ולכן מגיע לכל אלה ששילמו 350 על כרטיס ששוויו האמיתי 250.
    2. יהודים ועסקים – אני חושבת שהגיע הזמן לפרק את החברות שלך עם יאיר. מסכן, נראה לי שהוא עבר מספיק.
    3. אין גבול לפטרוניסטיות – תוסיף לבלוג שלך את האזהרה שהכותב בעל מזג חם (מאד), ציני (מאד),מצחיק (לפעמים), וקריאת הבלוג אינה מיועדת לבעלי לב חלש או לבעלי חוש הומור גבוה במיוחד.
    4. דלתות מסתובבות – אל תבחר כמבקר סרטים בתור קרירה שנייה לאחר שתיהיה זקן מידי להי-טק
    5. הרוצח הרועש והחיסול בדובאי – קורע מצחוק. אם אפשר יותר מחשבות בכיוון הזה (ופחות המלצות על סרטים בהקשר להמלצה הקודמת שלי...)
    6. לגבי החלק המקצועי שכתבת, יש לי כמה הערות מקצועיות וכמה תיקונים, אבל זה כבר בתשלום...
    7. אני שמחה להיות הקוראת והמגיבה הראשונה (והיחידה...) שאינה שייכת למשפחתך 
    זהו, רק רציתי לשתף שהיה משעשע לקרוא את מחשבותיך, נהניתי מאד, אני מקווה שבחיים אתה לא משתף תמיד את מה שאתה חושב (למרות שיש לי תחושה עזה ואינטואיציה בריאה שאומרת שדוקא כן).
    הנה ציטוט קטן (אתה אמור לזהות מאיפה):
    What would the world be like if people said whatever they were thinking, all the time, whenever it came to them? How long would a blind date last? About 13 seconds, I think. "Oh, sorry, your rear end is too big." "That's ok, your breath stinks anyway. See you later."
    מזכיר לך איזשהו בליינדייט שהיה לך לאחרונה?

    השבמחק
  2. קוראת יקרה
    ברוכה הבאה בצל קורתי
    אצלנו בעדות המזרח כולם משפחה גדולה, אז מעתה גם את חלק מהמשפחה. ככה שעכשיו נשאר לחכות כמעט לנצח למגיב הבא שלא מהמשפחה.
    תודה רבה על ההערות
    כל הערה מקצועית או כללית מתקבלת בברכה

    השבמחק